Lindsay's journey - storyteller

New Page

 

 Goede communicatie is de sleutel


 

Debiteurbeheer als storyteller?

Debiteurbeheer en storytelling lijkt een rare combinatie. Toch is het minder raar dan je wellicht denkt. Debiteurbeheer heeft namelijk alles te maken met goede communicatie. Achter elke factuur die je verstuurd zit een verhaal. Jij hebt er een dienst of product voor geleverd. Aan de andere kant zit ook een verhaal. Er is een reden waarom een debiteur een factuur niet tijdig betaald. Hij of zij heeft een verhaal. Drie veelvoorkomende redenen waarom facturen niet tijdig betaald worden.

  • De factuur is in de spambox terecht gekomen.

  • Er zijn op het moment onvoldoende financiële middelen.

  • Er is een nieuwe eigenaar die niet op de hoogte was.

Sommige redenen lijken op smoesjes en het is waar dat deze ook als een smoes worden ingezet. Als debiteurbeheerder prik ik door deze smoesjes heen en ga op zoek naar het echte verhaal. Het eindresultaat? Een factuur die wel betaald wordt al dan niet in termijnen.

Echter is debiteurbeheer niet alleen het uitzoeken waarom facturen niet betaald worden. Goed debiteurbeheer gaat namelijk ook kijken wat er voor zorgt dat facturen wel tijdig betaald worden. Heb jij bijvoorbeeld weleens gedacht aan een persoonlijk bericht sturen naar een trouwe klant? Om maar iets te noemen. Bij debiteurbeheer kijk je ook naar de stukken die wel goed gaan!

Debiteurbeheer+als+storyteller
 
 
Debiteurbeheer ontzorgt

Waarom uitbesteden?

Debiteurbeheer is tijdrovend werk. De eerste en tweede herinnering kun je gewoon nog per mail sturen, bij de laatste herinnering is het raadzaam om persoonlijk contact op te nemen. Een debiteur heeft dan het gevoel dat hij of zij gezien of gehoord voelt. Dat niet alleen. Door persoonlijk contact kan er een extra trigger ontstaan om de factuur alsnog te betalen.

Daarnaast is er nog een belangrijke reden om dit te doen. Debiteurbeheer uitbesteden ontzorgt jou. Jij kan dan gaan doen waar jij jouw onderneming voor bent begonnen. Dat is immers het verhaal wat jij wilt vertellen.

Tot slot is ook nuttig om te weten wat er voor zorgt dat facturen wel op tijd betaald worden. Wat triggert debiteuren? Welk zetje hebben ze nodig om jou bovenaan de betaallijst te zetten? Het is een taak die vaak blijft liggen, als er al aan gedacht wordt. Ik als debiteurenbeheerder kan dit voor je uitzoeken.

 
 

Werkwijze:

  1. Neem via het contactformulier contact op en dan plannen we een kennismakingsgesprek in. In het kennismakingsgesprek (wat zowel online als offline kan) kijken we waar jouw behoeftes precies liggen. Waar loop jij op dit moment tegenaan in jouw debiteurbeheer? In dit gesprek doe ik je na een indicatie van uren ook een financieel voorstel.

  2. Of je nu wilt dat ik vanuit huis werk of bij jou op kantoor, de eerste keer werken we samen. Dit zodat jij alle systemen die je gebruikt binnen je onderneming aan mij kan laten zien en ik bepaalde procedures met je kan afstemmen.

  3. En dan is het een kwestie van werken. Herinneringen versturen, telefoneren. Ondertussen kan je zelf in de gaten houden wat er gebeurd. Transparantie over wat er gebeurd. In de frequentie die wij samen afspreken houd ik je op de hoogte hoe bepaalde zaken ervoor staan.

  4. Ontspan! Jouw debiteurbeheer is onder controle en daar hoef jij je geen zorgen meer over te maken.